Вентилятори і мотори
Вентилятор радіатора служить для поліпшення охолодження рідини, що охолоджує, за рахунок збільшення швидкості та кількості повітря, що проходить через радіатор. Вентилятор встановлюється, як правило, між радіатором і двигуном спеціальному кожусі.
Конструктивно вентилятор радіатора поєднує чотири і більше лопаті, розташовані на загальному шківі. Для збільшення подачі повітря лопаті встановлюються під кутом до площині обертання.
Вентилятор радіатора може мати різні види приводу:
- Механічний,
- Гідромеханічний,
- Електричний.
Механічний привід вентилятора є постійним приводом від колінчастого валу. за допомогою ремінної передачі. Недоліком цього приводу є суттєві витрати потужності двигуна на обертання вентилятора Тому нині механічний привід вентилятора майже не застосовується.
Гідромеханічний привід вентилятора може бути представлений в'язкістною муфтою або гідравлічною муфтою. В'язкова муфта має постійний привід від колінчастого валу. Блокування муфти від часткової до повної здійснюється зі збільшенням температури. силіконової рідини, що заповнює муфту. Підвищення температури є наслідком підвищення частоти обертання колінчастого валу та навантаження на двигун. Блокування муфти призводить до обертання вентилятора. Гідравлічна муфта в на відміну від в'язкісної муфти блокується за рахунок зміни кількості масла в муфті.
Найбільш поширеним приводом на китайських автомобілях є електричний привід вентилятора радіатора Привід включає електродвигун та систему управління. Електродвигун живиться від бортової мережі автомобіля. Система управління забезпечує роботу вентилятора залежно від температури двигуна.
На деяких автомобілях реалізована функція керованого вибігу вентилятора – автоматичне увімкнення вентилятора після зупинки двигуна. Вибіг вентилятора проводиться з метою кращого охолодження двигуна залежно від режиму його роботи перед зупинкою.
Типова схема управління вентилятором з електричним приводом включає: датчик температури охолоджувальної рідини; електронний блок керування двигуном; реле включення вентилятора і електродвигун як виконавчий пристрій.
Датчик фіксує температуру охолоджуючої рідини у двигуні. На сучасних автомобілях можуть встановлюватися два датчики: один на виході з двигуна, інший – на виході з двигуна радіатора. Управління вентилятором у цьому випадку проводиться на підставі оцінки різниця показань датчиків. При керуванні вентилятором використовуються інші вхідні пристрої: датчик частоти обертання колінчастого валу, витратомір повітря. Їхні свідчення враховуються при визначенні режиму роботи двигуна.
Сигнали від датчиків передаються в електронний блок керування двигуном, який їх обробляє та при необхідності активує реле включення вентилятора. Вентилятор починає працювати.
На автомобілях, обладнаних кондиціонером, встановлюється, як правило, два вентилятори, кожного з яких обслуговує своє реле увімкнення. Залежно від температури вентилятори можуть працювати як окремо, так і разом. Останнім часом замість реле включення вентилятора використовується блок управління вентилятором, який забезпечує ефективну та економічну роботу вентилятора.
Якщо вентилятор радіатора вийшов з ладу не намагайтеся його реанімувати це марне заняття. Відразу звертайтесь до інтернет магазину «Азія Мотор» у нас ви знайдете найширший асортимент вентиляторів на все китайські автомобілі БІД, Чері, Джилі, Грейт Вол, Хавал, Волекс, Джак, і все ці деталі знаходяться на складах у місті Запоріжжі, що дозволить нам найкоротші терміни їх відправити, а вам отримати їх у будь-якій точці України.