КПП Вали
Коробка перемикання передач (КПП) – найважливіша деталь трансмісії, яка змінює момент, що крутить, передавальне число, швидкість і напрямок руху автомобіля. Коробки передач за своєю конструкцією бувають:
- Механічна
- Роботизована
- Автоматична
- Варіатор
Найбільшого поширення набула саме механічна коробка перемикання передач (МКПП) назвою своєю вона зобов'язана способу перемикання механічного (ручного). У механічних КПП крутний момент змінюється ступінчасто, від чого вони називаються ступінчасті. Ступінчасті коробки в залежності від типу поділяються на два типи:
Тривальна коробка передач – як зрозуміло за назвою, із трьох основних валів:
Провідного або первинного валу, що з'єднується зі зчепленням шліцевим з'єднанням. Крутний момент з первинного валу передається через необхідну шестірню, яка зафіксована на валу;
Проміжний вал, який розташований паралельно первинному валу. На валу є блок шестерень;
Ведомого чи вторинного валу він розташований однієї осі з провідним. Це можливо завдяки торцевому підшипнику на первинному валу, в який входить вторинні вал. Шестерні первинного валу вільно обертаються на ньому. Шестерні проміжного та вторинного валу та шестерні первинного валу зафіксовані.
Між шестернями вторинного валу є синхронізатори. Вони необхідні для синхронізації кутових швидкостей шестерень вторинного валу з кутовою швидкістю вторинного валу в момент перемикання передач. Синхронізатори зафіксовані на вторинному валу, але можуть рухатися вздовж нього шліцевому з'єднанні.
Рух заднім ходом забезпечується відповідною передачею коробки. Зміна напрямку обертання здійснюється за рахунок проміжної шестерні заднього ходу, встановленої на окремій осі.
Даний тип КПП використовується на задньопривідних і повнопривідних автомобілях таких як Чері Тігго, Грейт вол Ховер, Грейт вол Сейф, Грейт вол Дір, Грейт вол Пегасус, Грейт вол Вінгл.
Двохвальна коробка передач складається з первинного та вторинного валів із шестернями та синхронізаторами. Також у корпусі КПП знаходиться головна передача та диференціал.
Первинний вал, як і в тривальної коробки, з'єднується зі зчепленням. На ньому жорстко закріплено шестірні.
Вторинний вал знаходиться паралельно до первинного. Шестірні вторинного валу знаходяться в постійному зачепленні з шестернями вторинного валу і обертаються на ньому. На вторинному валу виконано провідну шестерню головної пари. Між шестернями вторинного валу є синхронізатори.
Головна пара та диференціал передають крутний момент з вторинного валу до провідних колес. Диференціал за необхідності забезпечує обертання коліс з різною кутовою швидкістю.
Механізм перемикання передач двовальної КПП включає важіль управління, з'єднаного тросами з важелями вибору і включення передач. А важелі з'єднані зі штоком перемикання передач із вилками. Під вибором передачі розуміється поперечний рух важеля управління щодо осі автомобіля (рух до пари передач), під включенням передачі – поздовжній рух важеля (рух конкретної передачі).
Вали КПП незважаючи на те, що зовні виглядають як вічна деталь, насправді дуже схильні до зносу. Це однаково відноситься як до первинного, так і до вторинного валу і трохи меншою мірою, до проміжного валу.
Первинний вал найчастіше зношується в місці з'єднання з диском зчеплення і якщо вчасно його не замінити це може викликати утруднений рух диска вздовж валу, що спричинить швидке зношування всієї групи зчеплення.
Вторинний вал зношується у частині з'єднанні з карданом у задньопривідних та головної пари у передньопривідних. Звертаємо вашу увагу, що в двовальній коробці замінити вторинний вал потрібно обов'язково з шестернею диференціалу головної пари, тому що замінити в парі притертих один до одного шестерень спричинить швидкий виробіток на обох шестернях пари.
За свою вже більш ніж п'ятнадцятирічну історію фахівці інтернет магазину «Asia Motor» досконало вивчили особливості конструкції та різновиди коробок передач. А завдяки найширшому асортименту та наявності товарів на складах у Запоріжжі, ми допоможемо вирішити будь-яку проблему з вашим автомобілем.