КПП Шестерні
Робота механічної КПП відбувається за рахунок зміни передавальних чисел на шестернях первинного (ведучого) та вторинного (ведомого) валу.
Передатним числом називається відношення числа зубів веденої шестерні до зубів провідної шестерні. Різні ступені коробки мають різні передавальні числа. Нижчий ступінь має найбільше передатне число, найвищий ступінь – найменший.
Механічна коробка відноситься до ступінчастих коробок, тобто. крутний момент у ній змінюються ступенями. Ступенем (або передачею) називається пара взаємодіючих шестерень. Кожен із ступенів забезпечує обертання з певною кутовою швидкістю або, іншими словами, має своє передатне число
При нейтральному положенні важеля управління момент, що крутить, від двигуна на провідні колеса не передається. При переміщенні важеля керування відповідна вилка переміщає муфту синхронізатора. Муфта забезпечує синхронізацію кутових швидкостей відповідної шестерні та веденого валу. Після цього, зубчастий вінець муфти заходить у зачеплення із зубчастим вінцем шестерні та забезпечується блокування шестерні на веденому валу. Коробка передач здійснює передачу моменту, що крутить, від двигуна на провідні колеса із заданим передавальним числом.
Рух заднім ходом забезпечується відповідною передачею коробки. Зміна напрямку обертання здійснюється за рахунок проміжної шестерні заднього ходу, що встановлюється на окремій осі.
Головна передача та диференціал передають крутний момент від вторинного валу коробки до провідних колес автомобіля. Диференціал за необхідності забезпечує обертання коліс з різною кутовою швидкістю.
І, напевно, кожен водій чув і ставив питання чому при русі заднім ходом автомобіль починає видавати дуже дивний звук схожий на виття. Це з конструктивної особливістю цієї пари шестерень. Справа в тому, що зуби задньої передачі на відміну від шестерень передньої передачі використовуються не спіральні шестерні, а прямозубі. Спіральні шестерні в КПП використовуються, тому що вони знаходяться в постійному зачепленні та обертанні. Такий тип передачі є дуже тихим та вкрай стійким до змін кутових швидкостей. І такий вид шестерень дуже дорогий у виробництві, тому для здешевлення конструкції загалом для задньої передачі використовується звичайна прямозуба пара шестерень. Виття задньої передачі - це ніщо інше, як звук врізання однієї шестерні в іншу і при збільшенні кількості обертів ці звуки починають зростають пропорційно кількості обертів і перетворюються на виття. Але таке виття може з'явитися і під час руху вперед. Це зовсім не означає, що зубці шестерень вашої КПП вирівнялися. А те, що знос цих шестерень перейшов межу допустимого і одного разу вони можуть просто розімкнутися і заподіяти від дорогого ремонту до непоправної шкоди. І цим однаково хворіють і двох вальні КПП БІД, Чері, Джилі та тривальні Грейт Вол.
І якщо ви почули хоч якийсь підозрілий звук з коробки при русі, то це може бути симптоми того, що шестерні перейшли цю небезпечну межу зносу. Але діагностувати це можна лише за умов СТО. І звичайно ж про ремонт цих деталей не може бути й мови. І як і всі китайські вузли, начинки КПП завжди залишаються загадкою.
Тому якщо у вас виникла потреба в заміні шестерень КПП, то вам необхідно звернутися до фахівців з інтернет магазину «Азія Мотор». Вони швидко і точно підберуть саме ті деталі які Вам необхідні, а величезний вибір та наявність на складі, не дозволить відкласти ремонт вашого автомобіля в довгий ящик.