Корзина зчеплення
Диск зчеплення натискний, провідний диск зчеплення або просто кошик зчеплення все це назва однієї і тієї ж деталі і це одна з головних деталей трансмісії саме він виконує функцію сполучної ланки між маховиком та диском зчеплення. І виконує функцію роз'єднуючого механізму.
На легкових автомобілях та позашляховиках Бід, Ліфан, Чері, Джилі, Грейт Вол, найчастіше, використовуються кошики з діафрагмовою натискною пружиною (виняток Чері Амулет, Чері Каррі). Пружина зчеплення плоска або має форму конуса, в центральній частині її відштамповані пелюстки, які служать одночасно вичавними важелями. При натисканні на педаль на її центральну частину починає тиснути вичавний підшипник, і внутрішня кромка пружини подається вперед, вона прогинається, і її зовнішня частина від'єднує натискний диск, таким чином зчеплення вимикається. При відпусканні педалі все повертається назад і зчеплення вмикається. Зчеплення з діафрагмовою натискною пружиною набуло свого широкого поширення завдяки:
- Легкості
- Дешевині
- Відсутність регулювань під час ремонту
Також система здобула величезну популярність завдяки своїй надійності. Але навіть такий надійний вузол схильний до зносу і поломок. Середній ресурс зчеплення становить близько 100 тисяч кілометрів, але такі звички як тримання ноги на педалі зчеплення під час руху, виключення зчеплення на весь період очікування на світлофорі різкий старт або просто учбова їзда здатні скоротити термін його служби.
Основні симптоми того, що ваше зчеплення закінчується:
- Пробуксовка - неповне включення зчеплення, тобто ведучий і ведений диск перестають щільно прилягати один до одного і починають прослизати. Перевірити це можна досить легко. При розгоні дивимося на спідометр і тахометр і якщо стрілка спідометра піднімається не лінійно стрілці тахометра, то готуйтеся до заміни. Але затягувати з цим теж не можна, адже від довгої пробуксовки від тертя значно зростає температура і дуже великий ризик, що чавунний маховик і натискний диск покриється тріщинами або зовсім лусне, не кажучи вже про те, що дуже сильно зросте витрата палива і сильно впаде потужність автомобіля.
- Зчеплення «веде» - на повне вимкнення зчеплення. Виявляється це на початку руху, коли на нерухомому автомобілі при спробі включити передачу вона включається з тяжко і з тріском. Найімовірніша причина - деформація пелюсток кошика.
- Зчеплення працює з ривками - якщо при плавному опусканні педалі зчеплення автомобіль рушає з місця "ривками", швидше за все зруйнувалися фрикційні накладки, або повело диск зчеплення або лопнули демпферні пружини. можливе і заїдання диска під час руху його вздовж первинного валу.
І якщо ви чуєте підвищений шум, який затихає або зникає при натисканні педалі зчеплення, значить закінчується ваш вичавний підшипник.
Варто відзначити що якщо є хоча б один з цих симптомів, то готуйтеся зробити заміну всього зчеплення, тому що міняти тільки одну деталь не має сенсу! Зберегти вміст вашого гаманця, якщо ви вже дісталися робіт із заміни зчеплення, допоможе заміна комплекту повністю. Так як вихід з ладу однієї з них говорить про те, що найближчим часом та інші деталі цієї групи стануть непридатними, а для їх заміни необхідно виконати складну і дорогу роботу на СТО.
Компанія «Asia Motor» пропонує найповніший асортимент деталей зчеплення до всіх марок Китайських автомобілів. А завдяки нашому багаторічному досвіду, наші фахівці допоможуть підібрати саме той товар, який підійде до вашого автомобіля.