Циліндри зчеплення
Привід зчеплення призначений для забезпечення вимикання зчеплення, а саме віджимання діафрагмової пружини.
На більшості китайських автомобілів (БІД, Джилі, Грейт Вол) обладнаних механічною КПП використовується гідравлічний привід зчеплення.
Гідравлічний привід зчеплення за конструкцією аналогічний гідравлічному приводу гальмівної системи. У ньому використовується властивість стискання рідини. Як робоча рідина застосовується гальмівна рідина.
Гідравлічний привід зчеплення має складнішу конструкцію. Крім педалі привід включає головний та робочий циліндри, бачок робочої рідини та сполучні трубопроводи.
Конструктивно головний та робочий циліндри складаються з поршня з штовхачем, розміщених у корпусі. При натисканні на педаль зчеплення штовхач переміщає поршень головного циліндра, відбувається відсікання робочої рідини від бачка. При подальшому русі поршня робоча рідина трубопроводом надходить у робочий циліндр. Під впливом рідини відбувається рух поршня зі штовхачем. Токатель впливає на вилку зчеплення та забезпечує вимкнення зчеплення.
Для полегшення керування на деяких моделях автомобілів використовують пневматичний або вакуумний підсилювач приводу зчеплення.
Вихід зчеплення з ладу - одна з найбільш прикрих поломок транспортного засобу. Не секрет, що на всіх автомобілях встановлений гідравлічний привід зчеплення, тобто гальмівна рідина виступає в ролі гальмівного механізму. Ще з курсу фізики, який вивчався у школі, ми знаємо, що рідина не стискається, через що передає зусилля з педалі на головний та робочий циліндри.
Основні несправності гідравлічного приводу зчеплення:
- Вихід із ладу робочого циліндра - поломка манжети.
Порушення герметичності системи - наявність у системі повітря або підтікання робочої рідини. - Засмічення гідроприводу.
- Поломка та зношування конструктивних компонентів зчеплення відбувається, як правило, внаслідок порушення правил експлуатації транспортного засобу — нога на зчепленні при русі або різке рушання з місця.
- Однією з причин поломки або зношування може бути граничний термін експлуатації компонентів зчеплення.
Причиною виходу зчеплення з ладу може бути низька якість комплектуючих. Під час купівлі запасних елементів бажано віддавати перевагу оригінальним запчастинам.
На несправність робочого циліндра вказують такі симптоми:
Візуальне зменшення рівня гальмівної рідини, що свідчить про витік, причинами якого є зношування манжета робочого циліндра або порушення цілісності шланга, що буде добре помітно по плямах під транспортним засобом.
Періодичні провали педалі або занадто м'який хід, який сигналізує про повітря, що потрапило в систему.
Якщо педаль зчеплення опускається все нижче і існують проблеми з перемиканням передач, а налаштування висоти педалі не дає результату, то зламана пружина в робочому циліндрі. І тут, як у всіх автомобілях іноземного виробництва, варто відразу відкинути думки про ремонт цих деталей. Пошук ремкомплектів теж не дасть жодного результату. Якщо сталася поломка деталей зчеплення, не ускладнюйте собі життя та ремонт вашого автомобіля. Ці деталі потрібно міняти одразу і без уповільнень.
А головне пам'ятайте, що всі необхідні деталі ви знайдете на складах компанії «Азія Мотор» у м. Запоріжжя. У нас ви знайдете товар тільки найвищої якості за найприємнішими цінами. А наші співробітники завдяки своєму п'ятнадцятирічний досвід допоможуть вам безпомилково підібрати запчастини саме до вашого автомобіля.