Датчик колінчатого валу є критично важливим елементом системи управління двигуном. Його основна функція полягає у визначенні положення колінчастого валу та швидкості його обертання. Ця інформація передається до електронного блоку управління двигуном (ECU), який використовує її для визначення моменту запалювання, впорскування палива та інших важливих параметрів роботи двигуна.
Принцип роботи:
Датчик колінчатого валу працює на основі принципу індукції або ефекту Холла.
1. Індукційні датчики:
Ці датчики використовують зміну магнітного поля, створеного зубчастим колесом (ротором), що обертається разом з колінчатим валом. Коли зубці ротора проходять повз магнітний сердечник датчика, виникає електричний імпульс. Частота цих імпульсів пропорційна швидкості обертання колінчастого валу.
2. Датчики на основі ефекту Холла:
Вони генерують сигнал, що змінюється залежно від положення ротора, за допомогою ефекту Холла. Цей сигнал є цифровим, що забезпечує більш точне визначення положення валу, особливо на низьких обертах.
Типові несправності:
1. Забруднення або пошкодження датчика:
Датчик колінчатого валу може забруднитися маслом, пилом або металевими частинками, що впливає на точність вимірювань. Крім того, фізичні пошкодження, такі як удари або корозія, можуть призвести до його несправності.
2. Несправність проводки:
Обрив проводів, коротке замикання або погані контакти у проводці датчика можуть викликати перебої у передачі сигналу, що призводить до нестабільної роботи двигуна.
3. Зношення або пошкодження зубчастого колеса:
Якщо зубчасте колесо, з яким взаємодіє датчик, зношується або пошкоджується, це може призвести до неправильного зчитування положення валу.
4. Електричні збої:
Внутрішні електричні компоненти датчика можуть зношуватися або виходити з ладу з часом, що призводить до втрати сигналу або його спотворення.
Ознаки несправності датчика колінчатого валу:
- Перебої в роботі двигуна, такі як труднощі з запуском або зупинка під час роботи.
- Нерівномірна робота двигуна, особливо на холостих обертах.
- Загоряння індикатора "Check Engine" на панелі приладів.
- Зниження потужності двигуна або підвищений витрата палива.
- Відсутність іскри або палива в циліндрах.
Діагностика та заміна:
1. Сканування кодів помилок:
За допомогою діагностичного сканера можна зчитати коди помилок, які вказують на несправність датчика колінчатого валу або систем, пов'язаних з ним.
2. Перевірка опору датчика:
За допомогою мультиметра можна виміряти опір датчика, порівнявши його з номінальними значеннями, зазначеними в технічній документації.
3. Візуальний огляд:
Проводиться огляд датчика та його проводки на наявність механічних пошкоджень, корозії або забруднень.
4. Заміна датчика:
Якщо датчик несправний, його слід замінити на новий. Процес заміни включає від'єднання проводки, демонтаж старого датчика та встановлення нового.
Рекомендації:
Своєчасна діагностика та заміна несправного датчика колінчатого валу дозволяють уникнути серйозних проблем із двигуном, забезпечуючи його стабільну та ефективну роботу.
This product for same auto:
Chery Eastar, V=2.4 i 4G64s4, с 2005 по 2013 г.в., |
Chery Tiggo, V=2.0 i 4G63s4, с 2005 по 2010 г.в., |
Chery Tiggo, V=2.4 i 4G64s4, с 2005 по 2010 г.в., |
Dadi City Leading, V=2.4 i 4G64S4M, с 2006 по 2009 г.в. |
Geely Emgrand EC7, V=1.8 i JLy-4G18 (133 л.с/170 Нм), с 2011 по 2016 г.в., |
Geely Emgrand EC7-FL, V=1.8 i JLy-4G18 (133 л.с/170 Нм), с 2016 по 2020 г.в. |
Geely Emgrand EC7RV Hatchback, V=1.8 i JLy-4G18 (133 л.с/170 Нм), с 2011 по 2016 г.в., |
Geely Emgrand EC8 2.4 АКПП, V=2.4 i JLD-4G24 (158л.с /220 Нм), с 2010 по 2015 г.в. |
Geely Emgrand EC8, V=2.0 i JLD-4G20 (136л.с /178 Нм), с 2010 по 2015 г.в. |
Geely Emgrand X7 SUV АКПП, V=2.4 i JLD-4G24 (158л.с /220 Нм), с 2011 по 2016 г.в. |
Geely Emgrand X7 SUV, V=1.8 i JLy-4G18 (133 л.с/170 Нм), с 2011 по 2019 г.в., |
Geely Emgrand X7 SUV, V=2.0 i JLD-4G20 (136л.с /178 Нм), с 2012 по 2016 г.в. |
Geely FC, V=1.8 i JLy-4G18 (133 л.с/170 Нм), с 2007 по 2011 г.в. |
Geely SL, V=1.8 i JLy-4G18 (133 л.с/170 Нм), с 2007 по 2013 г.в. |
Great Wall Hover H3, V=2.0 i 4G69S4M, с 2013 по 2018 г.в., |
Great Wall Hover H3, V=2.4 i 4G64S4M, с 2013 по 2018 г.в., |
Great Wall Hover, V=2.4 i 4G64S4M, с 2005 по 2011 г.в. |
Great Wall Wingle 7 4x4, V=2.4 i 4G64S4M, с 2018 по 2022 г.в. |
SMA C51, V=1.5 MR479QA 94 л.с/128 Нм , с 2007 по 2011 г.в. |
SMA C51, V=1.8 JL481Q 113 л.с/137 Нм, с 2007 по 2011 г.в. |
SMA R80, V=1.8 JL481Q 113 л.с/137 Нм, с 2007 по 2010 г.в. |
SouEast Lionsel, V=1.6 i 4G92 (90л.с / 135 Нм), с 2001 по 2009 г.в. |