Троса ручника
Стоянкове гальмо (повсякденна назва – ручник) служить для утримання автомобіля на місці тривалий час. Використовується під час стоянки автомобіля, зупинці на майданчиках з ухилом, а також в русі для здійснення різких поворотів на спортивних автомобілях. Стоянкова гальмівна система є також запасною (аварійною) системою, оскільки повністю дублює гідравлічну робочу систему. Застосування гальма стоянки в екстреному випадку під час руху дозволяє довести транспортний засіб до повної зупинки.
Як будь-яка гальмівна система стоянкове гальмо складається з гальмівного приводу і гальмівних механізмів.
У стоянковій гальмівній системі використовується в основному механічний гальмівний привід, який забезпечує передачу гальмівного зусилля від людини до гальмівного механізму. Людина взаємодіє з ручним важелем, тягою або педаллю ножа. Найпопулярнішим пристроєм є ручний важіль, який розташовується, як правило, праворуч від водія поряд з сидінням. Ручний важіль оснащений храповим механізмом, що забезпечує фіксацію гальма стоянки в робочому положенні. На важелі розташований вимикач контрольної лампи гальма стоянки. Сама лампа встановлена на панелі приладів і вмикається при спрацьовуванні гальма стоянки. Від важеля до гальмівних механізмів зусилля передається за допомогою тросів. У конструкції гальмівного приводу гальма стоянки використовуються один, два або три троси. Найпопулярніша схема з трьома тросами: один передній (центральний) та два задніх троси. Передній трос з'єднаний із ручним важелем, задні троси – з гальмівними механізмами. Для з'єднання переднього троса із задніми тросами та рівномірної передачі зусилля використовується т.зв. вирівнювач. Безпосереднє з'єднання тросів з елементами гальма стоянки здійснюється за допомогою наконечників, частина з яких регульовані. Регулювальні гайки на кінцях тросів дозволяють змінювати довжину приводу. Повернення системи у вихідне положення (зняття з гальма) здійснюється при переведенні ручного важеля у відповідне положення за допомогою пружини. Пружина може розташовуватись на передньому тросі, вирівнювачі або безпосередньо на гальмівному механізмі. Гальмівний привід гальмівної системи стоянки повинен регулярно використовуватися, в іншому випадку може відбутися закисання тросів і втрата функцій. Це особливо актуально для автомобілів з автоматичною коробкою передач, де в силу конструкції коробки гальмом стоянки можна не користуватися.
У конструкції гальма стоянки використовуються, як правило, штатні гальмівні механізми задніх коліс, в які внесено ряд змін.
У барабанному гальмівному механізмі гальмування при стоянці проводиться за допомогою окремого важеля, який однією стороною з'єднаний із заднім тросом, інший - з гальмівною колодкою. При спрацьовуванні гальмівного механізму трос переміщає важіль, який у свою чергу штовхає провідну гальмівну колодку і разом з нею гальмівну ведому колодку до гальмівного барабана. Відбувається блокування колеса.
На автомобілях з дисковими гальмами застосовують кілька конструкцій стоянкового гальмівного механізму: гвинтовий, кулачковий, барабанний.
Гвинтовий гальмівний механізм використовується в дискових гальмах з одним поршнем. Механізм виконаний у супорті дискового гальмівного механізму. У цьому пристрої поршень управляється за допомогою вкрученого гвинта. Обертання гвинта забезпечує важіль, який іншою стороною з'єднаний з тросом. Так як при обертанні гвинт переміщатися не може, обертання передається на поршень, що з'єднаний з ним. Поршень всувається різьбленням і притискає гальмівні колодки до диска.
Близька по конструкції до гвинтового механізму конструкція кулачкового гальмівного механізму. У цьому пристрої переміщення поршня забезпечує штовхач, що має привід від кулачка. Кулачок жорстко з'єднаний з важелем, який у свою чергу пов'язаний із тросом. При повороті кулачка відбувається переміщення штовхача разом із поршня гальмівного механізму. У вихідне положення система наводиться за допомогою пружини. У дисковому гальмівному механізмі з декількома поршнями застосовується стоянковий гальмівний механізм барабанного типу. По суті, це окремий гальмівний механізм зі своїми гальмівними колодками. Як барабан використовується внутрішня поверхня гальмівного диска.
Саме вихід з ладу тросів і є найпоширенішоюічиною не працюючого «ручника». Зважаючи на те, що ці деталі знаходяться поза автомобілем, то до природного зносу у вигляді розтягування додається ще й вплив навколишнього середовища. Іржа зовсім їх не щадить і виходять вони з ладу досить часто. І як ви розумієте ремонтувати в них зовсім нема чого. Отже, єдиний шлях до усунення неполадки, викликаної виходом з ладу троса – це його заміна. Міняти троса потрібно лише у парі.
І якщо вам все-таки потрібно зробити заміну тросів ручника, то вам потрібно звернутися в інтернет магазин «Азія Мотор». У нас найширший асортимент тросів на будь-які китайські автомобілі, чи то легкові, чи кросовери БІД, Чері, Джилі, Діфан або позашляховики Грейт Вол або Хавал. А головне, що наші фахівці зможуть допомогти вам з підбором і порадувати вас якістю та найприємнішою ціною.