Диски і барабани
Одним з основних елементів гальмівної системи є гальмові диски. Саме цей елемент на пряму впливає на те, як працює вся гальмівна система в цілому.
Перші дискові гальма з'явилися на світ наприкінці п'ятдесятих років минулого століття, тоді це був технічний прорив. Однак першими були винайдені барабанні типи. Ставили їх на швидкохідні (спортивні) моделі автомобілів, а також на літаки. Дискові типи після випробувань виявилися набагато ефективнішими, дві колодки з боків притискають диск, який безпосередньо пов'язаний з колесом, гальмівна колодка в два з половиною рази менша, але ефективність і стабільність дискових гальм набагато більша. Ще один плюс — це те, що вони набагато простіші за барабанні, і дешевше у виробництві. Вже до шістдесятих років майже всі автовиробники стали комплектувати свої автомобілі саме дисковими гальмами. Причому ставилися вони виключно на передній гальмівний контур, там, де потрібна проста та ефективна конструкція. Задні, у свою чергу, залишилися барабанними, у багатьох китайських автомобілів і досі (Чері Амулет, Чері Ку Ку, Чері Джагі, Чері Біт, Джилі СК, Джилі СК2, Джилі МК. Джилі МК2, і задньопривідні Грейт вол Сейф, Грейт вол Дір). Дискові гальма тих років мали простий литий диск, із міцного матеріалу (як і зараз на деяких автомобілях, мало що змінилося), така лита болванка мала низку недоліків.
У спекотний день при високій інтенсивності рух (розгін - зупинка), диск перегрівався - ефективність гальмування падала, також знос колодок при таких температурах був суттєвий, вже через 10 - 15 000 кілометрів потрібно було міняти колодки. Та ще такі дискові гальма страшенно рипіли за спекотної погоди. І тому виробники зробили ще один революційний стрибок у гальмівній системі, було винайдено вентильовані гальмівні диски.
Вентильований — це складніша конструкція, два тонкі диски, висотою до 5 мм, об'єднані середнім шаром, так званих «каналів» або «ходів». Завдяки цим каналам повітря від маточини рухається каналами, ефективно охолоджуючи диск.
Тим самим гальмівний диск постійно охолоджується, не перегріваючись, навіть мала швидкість автомобіля, достатня для швидкого охолодження.
При такому охолодженні зростає ефективність гальм, навіть при інтенсивних навантаженнях. Гальмівний шлях автомобіля з вентильованими варіантами, зменшений на 15%. При встановлених вентильованих гальмівних дисках колодки автомобіля служать довше, близько 20%. Також скрип гальмівних колодок практично виключений через ефективне охолодження.
Основними причинами виходу з ладу гальмівного диска є:
- Природний знос - гальмівні диски не дарма ставляться до розряду «витратників» і їх термін служби зазвичай це два - три комплекти гальмівних колодок. Головне пам'ятати що замінити гальмівні диски необхідно при зносі в середньому 1-2 мм для вентильованих дисків і 2-3 для вентильованих.
- Перегрів - дуже страшний для гальмівних дисків, оскільки при тривалому впливі надмірних температур змінюється структура металу і це може призвести до появи мікротріщин і руйнування диска в цілому.
- Різкий перепад температури - при гальмуванні на диску виникають дуже високі температури на які він в принципі, розрахований, але якщо відразу після цього його різко остудити (наприклад після інтенсивного гальмування різко заїхати в калюжу), то такий різкий перепад може призвести до того, що диск скривиться, або як кажуть його поведе.
А ви знаєте що найширший вибір гальмівних дисків і барабанів для всіх відомих і не дуже китайських автомобілів в інтернет магазину «Азія Мотор». А наші висококваліфіковані продавці допоможуть із підбором дисків та барабанів саме для вашого автомбілю.