Насос Гидропідсилювача
Система рульового управління так і залишалася б жорсткою і некомфортною, якби розумні люди не придумали гідропідсилювач (ГУР), що полегшує життя водію. І одним із вузлів цієї гідросистеми є насос, що забезпечує роботу всієї конструкції.
У системі ГУР насос забезпечує підтримку необхідного тиску рідини (у гідропідсилювачі керма використовується рідина ATF, як в автоматичній коробці передач). Насос приводиться в рух від колінвала двигуна за допомогою ремінної клиноподібного або поліклінового ременя або шестерної передачі (встановлюється на вантажівках та автобусах), і таким чином перебуває в русі постійно, поки працює двигун.
Поки автомобіль їде по прямій (кермо і колеса не повертаються), рідина циркулює по малому колу: від насоса до розподільника і далі в розширювальний бачок, тобто поки закритий золотниковий клапан на розподільнику, система працює без навантаження. Коли водій повертає кермо, відкривається клапан на розподільнику і рідина надходить у силовий циліндр, підвищуючи зусилля повороту.
Виходить, що навіть на холостому ходу насос Гура працює. Зменшити зношування від постійного навантаження допомагає гідравлічна рідина, а також надійність самої конструкції. Незважаючи на завантаженість вузла, ГУР досить рідко виходить з ладу, а насос при правильній експлуатації може працювати до 10 років.
При поломці насоса рульове управління буде працювати, хоч і вимагатиме великих зусиль від водія. Це певна страховка на випадок, якщо з насосом щось трапляється під час руху: автомобіль не втратить керування та дозволить водієві «дорулити» до найближчої узбіччя. Проте їздити з поламаним насосом фахівці не рекомендують: це в найкоротший термін призведе до поломки інших деталей кермового керування.
У легкових автомобілях використовуються в основному лопатеві (вони ж шиберні або пластинчасті) насоси, що мають досить надійну конструкцію і хорошу продуктивність.
Під час обертання лопаті під дією відцентрової сили висуваються з пазів, утворюючи закриті сектори. На ділянці всмоктування в них потрапляє олія, транспортується до ділянки нагнітання (звуження серповидного резервуара та підвищення тиску в кожному із секторів з рідиною) і викидається через вихідний патрубок. Така конструкція забезпечує безперервну подачу рідини без пульсації.
При підвищенні тиску в гідросистемі вище за розрахунковий показник спрацьовує перепускний клапан, що випускає зайву рідину в розширювальний бачок.
Насос, як і вся система ГУР, деталь досить надійна. При грамотному ТО він служить довго і не завдає власнику автомобіля особливих неприємностей.
Основні причини поломок:
- Природний знос. Навіть за ідеальних умов роботи та регулярного обслуговування запчастини рано чи пізно виходять з ладу, в першу чергу підшипник, ротор та пластини, а також клапани та ущільнювачі.
- Клин деталей через задир металу на роторі.
- Дострокове знос через неякісну гідравлічну рідину.
Як правило, насоси ГУР не ремонтують, а просто міняють повністю. Якою б не була причина несправності, заміна однієї деталі нічого не дасть: всі частини щільно підігнані одна до одної і несправність в одній з них спричиняє інші проблеми. Ремонт, хоч і заощадить гроші в найближчій перспективі, довго не матиме ефекту.
Але якщо все ж таки виникнуть якісь проблеми з насосом гідропідсилювача керма, то вам саме час звернутися в інтернет магазин «Азія Мотор». У нашому інтернет магазині ви знайдете будь-які насоси на будь-які китайські автомобілі БІД, Чері, Джилі, Грейт Вол, Хавал, Волекс, Ліфан. Завдяки нашому 15-річному досвіду наші фахівці легко підберуть деталь саме для вашого автомобіля, а наш величезний асортимент і прийнятні ціни завжди приємно здивують наших покупців.