Підшипник вижимний
Вижимний підшипник один із головних елементів зчеплення. Вижимний підшипник зчеплення в процесі руху автомобіля перебуває у стані спокою, включаючись у роботу лише при перемиканні передач. Поломка такої дрібної запчастини гарантує неможливість подальшої експлуатації авто, тому міняти підшипник потрібно відразу ж при появі явних ознак його несправності.
Вижимні підшипники бувають:
- роликові чи кулькові – механічні вузли, що передають зусилля на підшипник через жорстку зв'язку тяг;
- гідравлічні – тут зусилля створюється гідравлікою, завдяки чому педаль зчеплення вичавлюється набагато легше.
У більшості китайських автомобілів (БІД, Чері, Грейт Вол, Джилі) використовуються кулькові вижимні підшипники.
Принцип дії вичавного підшипника полягає у забезпеченні з'єднання та роз'єднання зчеплення при натисканні на педаль у салоні автомобіля. Ведений диск натискним диском притискається до маховика, за рахунок чого забезпечується зчеплення. Тиск на натискний диск забезпечується діафрагмовою пружиною, на внутрішні пелюстки якої впливає вичавний підшипник зчеплення. Пересування підшипника, що ініціює роз'єднання дисків, забезпечується вилкою зчеплення.
Причиною поломки цієї деталі є нерівномірні навантаження на неї в момент, коли зчеплення вичавлене, і вона йде назад разом із веденим диском. Тому довго утримувати педаль зчеплення при включеній передачі суворо не рекомендується. В принципі, це надійна та довговічна деталь, а виходить з ладу вона найчастіше у автомобілістів-новачків.
Найголовніший симптоми зносу підшипника – поява легкого стукоту при вичавленні педалі зчеплення. Якщо звук з'явився влітку, це майже гарантія майбутніх проблем, якщо він прийшов разом з морозами, може мати місце елементарна зміна лінійних розмірів склянки підшипника через падіння температури на вулиці. Вижимний підшипник у більшості автомобілів має незаперечну гідність - високу міцність, тому навіть при появі шуму ви можете собі дозволити деякий час нічого не робити, а спостерігати за тим, чи не посилюється він.
Перевірка вичавного підшипника зчеплення проводиться на слух при вичавленні педалі, коли він у роботі (обертається). Залежно від стадії і характеру зношування (мала кількість мастила або пішла виробка) звук буде відрізнятися, він може як просто гудіти, так і шуміти і видавати інші неприємні звуки в районі коробки. Але не варто плутати ці звуки з тими, що можуть виникати, коли педаль зчеплення навіть не вичавлена, оскільки така ознака вказуватиме на підшипник первинного валу.
І якщо ви почули нехарактерний звук при вимиканні зчеплення, то фахівці компанії «Азія Мотор» підкажуть та проконсультують Вас. За свої майже 15 років роботи ми накопичили величезний багаж досвіду та знань з китайських автомобілів і з радістю поділяться їм з вами. А широкий асортимент наявності запчастин на складі допоможуть у найкоротший термін доставити необхідну вам деталь до будь-якої точки України.