Кардана передача
Якщо у вас передньопривідний автомобіль Chery або Geely ця інформація не для вас, але якщо ви щасливий власник задньопривідного Great Wall або повнопривідного Hover, Safe, Wingle, Богдан або Tiggo, автомобіля на яких спеціалізується "Asia Motor", то зараз ми проллємо світло на те, що відбувається у вас під автомобілем.
Кардан — це деталь, глянувши на яку, складається враження, що він здатний пережити не тільки весь автомобіль, але й усе живе на Землі, але…
І якщо сама труба дійсно може пережити автомобіль, то його рухомі частини набагато більше схильні до зносу і при ідеальній експлуатації розраховані в середньому на 60-70 тисяч кілометрів, але з нашими дорожніми умовами цей ресурс зменшується в рази.
І так торкання з місця починається зі стукоту? Стуком супроводжується кожне перемикання передачі? При наборі швидкості машина вібрує як стара "Nokia" в режимі "без звуку"? Відповідь швидше за все проста – це проблема з карданом, а ось вирішення проблеми ще простіше – змінюйте кардан.
І тут піде хвиля критики від «бувалих» власників «Жигулів» та «Москвичів» навіщо міняти? Усі можна відремонтувати!
Але тут для початку потрібно розібратися з тим, що таке карданний вал і чому не варто його ремонтувати. Карданна передача незважаючи на свою, здавалося б, просту конструкцію, складний вузол. І так карданна передача необхідна для передачі моменту, що крутить, від КПП або роздатки до редуктора провідних коліс. У цій зв'язці він вирішує дві основні проблеми - це неспіввісність і змінна відстань між редуктором моста і КПП при русі автомобіля. Сам вал складається з таких основних деталей:
Вал - є трубою для полегшення ваги;
Вилка з фланцем кріплення до редуктора;
Ковзна вилка компенсуюча зміна довжини під час роботи підвіски;
Хрестовини, що з'єднують кардан і виделки, що компенсують нестерпність;
Підвісний підшипник для зменшення маси та зменшення вібрації.
Карданний вал здатний передавати крутний момент без втрат при нахилі в межах від 0 до 200, якщо цей показник буде перевищений, то крім втрати потужності колосально зросте навантаження, а ковзна вилка через часті зміни довжини і відповідно змін плями контакту шліцевого з'єднання вироблення на нею неминуча. Так що будь-яка перевірка стану кардана потрібно почати саме зі шліцевого з'єднання і якщо там є хоча б натяк на люфт, це і буде ваше джерело клацань та вібрації, але в цьому випадку вибору немає – лише заміна всього кардана.
Але повертаючись до «бувалих фахівців», яке скажуть, що все робиться… Як відремонтувати це і все інше???
Але ви не здалися і знайшли фахівця, який може відремонтувати ВСЕ!!! (правильно читається – Нічого). І ось цей спеціаліст пропонує зробити ремонт цього "космічно складного" вузла. Адже що таке поміняти на новий це просто оплата за зняття та встановлення, а ось зняти, встановити та ще й відремонтувати, це вже фінансово цікаво! І ось ви, перейнявшись довірою до майстра СТО, погодилися на ремонт. Прикупили хрестовини, мастила та підвісний підшипник. Привезли це все на СТО і вирішили подивитися, що буде далі. А далі ваш багатостраждальний кардан затискають у лещата ... У лещата, Карл, в лещата! Уявляєте, як почувається тонкостінна труба в лещатах? А далі молотками, «спеціальними» викрутками і ще Бог знає якийсь “матері”, чим починається хворобливий процес поділу сіамських близнюків, карданного валу та виделок. Там, де зовнішня обойма підшипника, яка й так з мінімальним допуском була запресована на заводі у виделки кардана, за роки експлуатації бачила все: бруд, воду, сніг, пісок та інші негаразди навколишнього середовища. І можете навіть не сумніватися, що за цей час ці деталі завдяки корозії злилися в одну. І ось все вийшло, деталь замінено. Але залишилося одне «але»… Адже при заміні таких деталей як хрестовина виникає необхідність у такій «простій» операції як балансування кардана, і це при тому, що в наших реаліях не те що кардан, знайти майстра, який здатний відбалансувати колесо не дуже легко. знайти. Але він вам сміливо відповість, що операція щось плюва, і він разів 200 це вже робив. Не полінуйтеся зайти на простори інтернету, і хоча б краєм ока побачити як виглядає стенд для балансування карданних валів, і переконатися, що цей чималий розмір технологічно складний верстат, є далеко не на кожному заводі, не кажучи про СТО або гараж.
Висновок буде швидше за все таким, що уникнути всіх цих жахів просто, купивши весь вал у зборі та забути про проблему найближчі 60-70 тисяч кілометрів або 3-4 роки за середньої експлуатації. Як купити - докладніше тут