Головка Блока Циліндрів
Головка блоку циліндрів, ГБЦ або просто головка, вся ця назва однієї деталі. Це цільнолита деталь, з алюмінієвого сплаву, що знаходиться зверху і утворює собою камеру згоряння. Монтується головка до блоку обов'язково через прокладку головки блоку циліндрів, яка може бути або паронітова (металоазбестова), або металева. ГБЦ має досить складну форму і конструкцію, в ній відлиті або відфрезеровані канали для системи мастила і системи охолодження. Інші деталі такі як: сідла клапана, що направляють клапанів, вихрекамери запресовуються в головку з натягом попередньо охолоджені рідким азотом. Основні відмінності головок бензинових двигунів – це кількість розподільчих валів. Здебільшого розрізняють два основні типи:
SOHC-(Single OverHead Camshaft) - це одновальна система;
DOHC-(Double OverHead Camshaft) - це двовальна система.
Також вони різняться за кількістю клапанів на циліндр (докладніше читайте тут). Складністю конструкції також зумовлена складність ремонту цієї деталі. Для її ремонту необхідне складне спеціальне обладнання, яке є далеко не на всіх СТО. Несправності головки можуть бути як ремонтопридатними, так і не ремонтопридатними. До розряду ремонтопридатних відносяться - знос напрямних та порушення герметичності через виходу з ладу прокладки ГБЦ. Так і не ремонтопридатні такі як:
- Порушення герметичності через викривлення площини стику між ГБЦ та блоком циліндрів внаслідок перегріву чи корозії;
- Тріщини між сідлами клапанів або випадання сідла;
- Знос посадкового місця (ліжка розподільного валу);
- Обрив різьблення кріплення або свічкового каналу.
Деякі "фахівці" скажуть, що відремонтувати можна все, що завгодно. Але на жаль, у голівки грань придатна до ремонту/не придатно до ремонту колишається швидше убік не придатно. Через технологічну точність виробництва будь-які зміни геометричних розмірів (які неминучі через те, що цей вузол працює з постійною зміною температури), погіршується якість з'єднання газового стику, а оскільки шліфувати головку загрожує зменшенням об'єму камери згоряння тим самим збільшуючи ступінь стиснення і відповідно ймовірність детонацій двигуна може призвести до виходу з ладу та самої циліндрово-поршневої групи. І тим більше не варто встановлювати між головкою і блоком більше однієї прокладки це ні до чого, крім більшої ймовірності, пробою не приведе, а крім розгерметизації газового стику може статися і прорив каналу охолоджувальної рідини, яка одразу ж спрямується в циліндри, про результати цього думаю говорити не варто. . І якщо у вас все ж таки відбулася поломка в цьому вузлі не варто шукати складних рішень цієї проблеми відразу ж звертайтеся до фахівців з інтернет магазину "Asia Motor", які з легкістю допоможуть підібрати саме ту запчастину, яка необхідна вашому автомобілю. А величезний вибір товарів на складах у м. Запоріжжі, дозволять швидко та безболісно вирішити проблему та у найкоротші терміни знову вдихнути життя у вашого “залізного коня”.